Wednesday, 6 January 2016

WORDLESS WEDNESDAY: WAK PUN LEH BACA SURATKABAR CINA



Semoga negara akan tetap aman damai sentosa sejahtera senantiasa. Amin ya robbal alamin.

Nota lalat. Kata 'wordless wednesday' tapi kalau tiada tulisan macamana pembaca hendak faham yang mengakibatkan salah faham pula? Penulis minta maaf naa sebab ramai sangka penulis boleh baca tulisan cina. Sebenarnya penulis pun buta huruf cina juga walaupun kesemua anak2 penulis bersekolah cina. Tetapi kalau tengok gambar pun sudah tahu kan Perdana Menteri dan isteri tersayang didepan makam nabi sedang mengerjakan umrah lettewww.

Pada pembaca yang masih tidak faham, sila baca berita Utusan kelmarin di SINI.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

47 comments:

  1. assalam n selamat pagi wak ^_^ huntung la dia bleh baca sokabo cine ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam mak garam tuuh, harhar2 tengok gmbr je pon dh paham ., ;p

      Delete
  2. haa..ha.. pokcik pandai tengok je wak..

    ReplyDelete
  3. Wah .. wak pandai baca surat khabar China..
    Baguslah wak ni..
    Banyak bahasa tahu..
    Saya ni boleh tengok gambar jer..
    Hehehe Gambar Najib dan Rosmah tu..
    Apa ceritanya tu wak ..
    Cer bagi sinopsis sikit hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa, gmbr najib dan rosmah gi lawatan ke Arab Saudi, pastu dorg gi umrah sekali., tu gmbr dorg dpn makan nabi kat masjid nabawi., bolee mak yati sinopsis ghituuu., ;p

      Delete
  4. teringin nak belajar bahasa mandarin sikit-sikit, bila la nak mula....

    ReplyDelete
    Replies
    1. xper bro, bukan bahasa international tuuh., hehe2

      Delete
  5. Wak lagi terer oo.. tgk gambar dah boleh hurai macam2..kah..kah..suh lah anak2 wak bacakan.. :P

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Wak...

    Nak kongsi cakap cina sikit.... E' Er San Sa Se U' Liew Chi Pa.... Itu saja yang wa tau...

    Tentang berita tu.....nak tanya Wak juga la... Mei Si...? Mei si Ya....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aisehh mak fidah tuu, fenat je wak tulis tuh, patutnye 'wordless wednesday' ., huhu2

      Delete
  7. Wak belajarlah dari anak2 wak..pastu ajar kita org pulak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh terlambat xleh masuk nk blajar bahasa ghituuu., huhu2

      Delete
  8. 中文 文本 我 也 不 知 道
    Hehe tunjuk terer kunun.
    Jgn tunjuk kat ank wak. Wat malu jek.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye2., google translator kan ade., mak siti kann., hehe2

      Delete
  9. Replies
    1. mesti mak anis nih terer baca cina kannn., hehe2

      Delete
  10. So apa surat kabar cina tu tulis?

    Nanyang siangpow kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseh, kan wak dh tulis atas tuh lebih kurang., hehe2

      Oriental Daily News .. jeer

      Delete
  11. jaman bila mereka ngerjakan umrah ni wak? tak nmpk pulak tarikhnya dalam surat kabo tu..hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseh makyon tak baca berita keeew? mingu ni la makyon, maseh tak pecaye? baca utusan nih:

      http://www.utusan.com.my/berita/nasional/najib-rosmah-tunai-ibadah-umrah-1.176223

      Delete
  12. cehhhhh ye ye je ingat wak reti baca tulisan cina :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. wak nih sekolah kampong je manela reti bahasa cina yee., huhu2

      Delete
  13. wow wak translate..cayalahhh! Terbaekkk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. translate agak2 jee., mummy bolleee., kehkeh2

      Delete
  14. Moga2 kak Mah dan Abam Jib balik dengan cerita2 yg indah2 buat rakyat marhaein dia ni.. dah tergalas beban dibahu dah ni.. hhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. btolla mummy, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul menggalas kannn., huhu2

      Delete
  15. Replies
    1. jiwa muda mummy ye kene layan grey., hehe2

      Delete
  16. Replies
    1. harhar2., inilah 2 orang tokoh yang paling berkuasa kat mesia skrg nih., mak ade., ;D

      Delete
  17. Kak zai doakan aje...semoga banyak yang berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin ya robbal alamin, . doa yg baik2 aje mak eton kann ., hehe2

      Delete
  18. wahaha ~ beria wak amek paper cina li..

    tak reti baca memanjang ke bawah.. memanjang ke tepi, boleh.. heee

    ReplyDelete
  19. pes time tengok Kak Mah serkup.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..bukan kak mah ye, tapi Hajah..dia pernah gi haji before this

      Delete
  20. Sejuk aje tgk muka mereka tu...hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang sejuk kak?haha.poket ke?

      Delete
  21. Yan tengok gambar pun jadilah wak...heheh ..najib ye wak

    ReplyDelete
  22. ha ha...
    aida baca gaks semlm, tapi di metro :)

    ReplyDelete
  23. bagus sangat ni wak, boleh baca surat kabar cina..

    ReplyDelete
  24. amin ya rabb.. moga kekal Malaysia dilindungi =D

    ReplyDelete
  25. Memang hebat kalau wak boleh baca tulisan cina.. Hehe.. ;)

    ReplyDelete
  26. Kihkih wak ni ada je kan ideanya,..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat