Tuesday, 10 October 2017

HOW TO TRAP A RAT IN YOUR HOUSE



Kelmarin isteri penulis yang itu sudah guling-guling kegelian dan membebel pot pet pot pet kerana ada tikus didalam rumah. Penulis sudah gunakan perangkap yang lama yang sudah rosak tapi tidak berkesan. Umpan dimakan tapi pintu sangkar tidak tertutup. Olehkerana tiada kesabaran yang tinggi, isteri penulis yang itu juga telah membeli perangkap jenis gam guna duit dia sendiri tapi masih tidak berhasil.

Jadi, semalam penulis telah berlarian ke kedai hardware milik budak Bangla itu membeli perangkap sangkar yang baharu (RM13).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

19 comments:

  1. Alhamdulillah muncul kotak komen akhirnya setelah copot entah ke mana2..boleh la PC tinggalkan sikit komen..hihi..
    PC pun kalau nampak tikus jerit2 wk..hui..moga kawan-kawan tikus yang lain ambil pengajaran..wak sedang beroperasi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh byk tikus kene tangkap atas bumbung kat dapur semua ado., huhu2

      Delete
  2. hee~ buh ape dalam sangkar sebagai umpan tu tuan ?

    ReplyDelete
  3. pernah tikus beranak dlm sangkar...geli tengok..buang sekali dgn sangkar2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sangkar tak besalah ye makcik bukit., hahar2

      Delete
  4. hehe.. rasanya semua pompuan pun geli ngan tikus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan tikus je geli, cicak pon geli jugak., kannns

      Delete
  5. wak..nak tangkap cicak cmane?

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang je cikSal., gune selotop je.. nih wak bagi youtube :

      https://www.youtube.com/watch?v=IjDCwHlO8Bw

      Delete
  6. Dah terperangkap ke tu?..
    Goreng pun sodappp.... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. goreng sambal berlado pon sodapp mak kann., ammvoiii

      Delete
  7. Macam mana boleh ada tikus Wak?
    Kucingnya di mana?
    Rumah Mrs. A memang tak nampak cikmenti almaklumlah banyak bebulus hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kucing pon dok dlm sangkar camane nk tangkap cikti., huhu2

      Delete
  8. Haaiwan perosak ini memang patut dihapuskan.

    ReplyDelete
  9. hu hu hu hu kegelian terhadap haiwan kecil berbulu itu!

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly