Friday, 13 October 2017

MEE KOLOK MACHAP



Semalam petang penulis telah berlarian ke Simpang Ampat untuk mengambil pulang anak lanang dari hostelnya. Esok Jumaat kan cuti cuti sempena harijadi Sultan Melaka Yang Dipertua Negeri Melaka. Eh, Melaka mana ada raja kan?

Dalam perjalanan pergi, singgah di RnR Machap arah utara. Penulis pesan mee kolok padahal baru semalam penulis menjamah mee maggie di rumah. Kesian kan, hari-hari makan mee maggie. Usai makan, baru perasan ada seekor lalat tergolek dalam mangkuk hayun itu.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

15 comments:

  1. Ada lalat celup saja..

    Lepas itu buang dan makan makanan seperti biasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnye, mee kolok ni xde kuah ye., nk celup camane?

      Delete
  2. melaka cuti yer hari ni...selamat berhujung minggu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mingu depan hari rabu kita semua cuti deepavali jugak., hahar2

      Delete
  3. igt tadi wak sggh machap umboo hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, machap umboo tu bukan tepi highway PLUS ye cikkak Anies., ;p

      Delete
    2. machap umboo dedulu tmpt org kena buang daerah wak haaha

      Delete
    3. buang daerah tapi dlm negeri melaka je? hahar patutnye buang daerah hantar ke siam ke pulau tanpa nama ke., ;p

      Delete
  4. Tuan kedai mesti tau ini blogger Tiga Lalat so dia bagi lalat free..
    Opsss gurau jer Wak.. ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnye kat RnR machap ni memey dh fofuler dgn lalat seanterao dunya., huhu2 rasanye satu2nye RnR kat Plus hiway yg kene kepong pakai dinding cermin lagik.,

      Delete
  5. ha ha ha melaka ada sultan tau. jgn tak tau :)
    famous seantero malaya gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahar2 sultan melaka fans shah jahan syok sendiri tuuu., ;D

      Delete
  6. selamatttttttttttttt kikikikkiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. urghhh., smpi sendawa ye makcik., hahar2

      Delete
  7. Sultan melaka kan ada - Beta is better. Hehe

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly