Friday, 22 May 2015

SALAM MALAM JUMAAT

Sunset view from Bukit Belacan, yesterday evening.

Sembang petang Khamis malam Jumaat keliwon.

Kisah lalat 1.
Kelmarin selepas penulis mengeluarkan duit berjuta-juta lemon banyaknya dari Bank A, penulis pun berlari-larian ke Bank B melalui stesen LRT Ampang Park. Sebelum turun ke eskalator, penulis ditegur oleh seorang pakcik yang nampak sihat walafiat meminta wang tambang hendak balik ke rumahnya. Tetapi penulis tidaklah melayan kerana bimbang terkena santau atau pukau. Penulis pun terus ke Bank B untuk menyelesaikan urusan bank pada hari itu.



Kisah lalat 2.
Selang beberapa hari, penulis sekali lagi mengeluarkan duit berjuta-juta lemon juga banyaknya dari Bank A. Tiba di Bank C, penulis pun menggunakan mesin ATM Deposit Tunai seperti biasa. Tetapi orangramai tidaklah ramai ketika itu. tiba-tiba ada seorang brader yang tubuh sasa gagah perkasa ini seperti gengster lalulalang dibelakang penulis, padahal dia baru saja mengeluarkan duit. Tiba tiba pakguard memanggilnya, semua org tengok kepada dia, rupanya duit dia bertaburan atas lantai, lalu dia pungut. Tiba tiba dia menggunakan mesin ATM bersebelahan dengan penulis sambil mulutnya bising-bising berteriak, ‘SUBHANALLAH, BAHAWA ALLAH ITU MAHA., ?’ ‘BESAR!’ dia kata sambil sebut doa2 apa entah dengan kuatnya, selepas selesai urusan, penulis terus meninggalkan lokasi ATM disitu, manalah tahu kut-kut terkena santau atau pukau pula. Tadi, hendak saja penulis menyebut 'BAHAWA ALLAH ITU MAHA KAYA' juga.

Yok kawan-kawan, mamam pisang lemak manis (pisang 40 hari, mempunyai rasanya tersendiri tanpa proses hybrid) dan nenas dalam tin.

Blog bukanlah hakmilik kekal.





6 comments:

  1. ee...pisang emas di bawa belayar..JM sukaaaaaaaaa...nk sebiji

    ReplyDelete
  2. risau kan zaman skrg nih...mcm2 boleh jadi

    ReplyDelete
  3. Pisang ni kalau muda sedap masak lemak cili api.. :-))

    ReplyDelete
  4. Huhuuhuu penulis suka jer...wat entry lu pikir la sendiri.

    ReplyDelete
  5. alamak. takut pulak nak lalu kawasan situ.

    gamba pisang tu comel sangat.
    rasa nak letak dalam frame hias dapur.

    ReplyDelete
  6. paling tak tahan nenas tu haaaa sedappp nye msti bru keluar dri peti ais kan?? nmpk sejuk2 je ;p

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly