Sunday 17 February 2019

LU LANGSI LU MATI

My old school, SMK Dato' Penggawa Barat Pontian bus @2019.


Semalam pulang dari sarapan, isteri penulis (yg itu) memberitahu ada rakan bekas sekerja telah menggantung diri di Pengerang. Bila ditanya, isteri penulis (yg itu) kata berkemungkinan besar disebabkan ibu rakan tersebut telah berhutang dengan ahlong dengan jumlah yg besar.

Cerita lalat lain. Ada rakan penulis mengadu bahawa anak keponakan beliau telah ditangkap polis atas tuduhan merogol gadis bawah umur (16 tahun). Beliau mengadu anak keponakan beliau itu mempunyai IQ yg agak rendah dan tidak bersekolah menengah, setakat darjah 6 sahaja. Walaupun beliau (anak keponakan) itu mengaku bersalah, tetapi beliau juga ada memberitahu bahawa kejadian tersebut dilakukan bersama 3 orang rakan-rakan beliau yg lain yg tidak ditangkap dan didakwa. Kami saspek anak keponakan itu telah dibuli dan dianiaya oleh mereka.

Kemudian penulis teringat juga ada kenalan penulis yang bekerja di PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia) yg mungkin dapat menyelesaikan masalah ahlong dan kes penganiayaan seperti diatas.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

No comments:

Post a Comment

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat