Monday, 28 August 2017

PRESIDEN MELAYU SINGAPURA

Singapore newspapers, ie Berita Harian and The Straits Times | Singapore 2017

Pagi-pagi tadi penulis telah berenang-renang ke tepian tambak untuk membeli suratkhabar dan sebongkah berlian.

Petang pula, penulis sempat berlarian menjenguk tanah kebun dikampung sekali lagi. Sebab temujanji dengan suami tuan punya tanah disebelah belakang kebun pula.

Nota istana lalat. Presiden pertama Singapura adalah Tun Haji Yusof bin Ishak (12 Ogos 1910 - 23 September 1970).

Nota duit lalat. Kadar tukaran matawang Singapore Dollar, SGD1 = RM3.15 (belian).

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Yusof bin Ishak on Singapore dollars | Singapore 2017

Cikputih on the orchard | Johor 2017

8 comments:

  1. Tinggi nilai SD sekarang.
    Tak bebaloi2 kalau nak berbelanja di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kang WP, skrg ni ekonomi negara pon teruk., kekadang rasa x berbaloi jugak nak berbelanja dinegara sendiri., huhu2 larang kabehh

      Delete
  2. mcmne tuh yek kalau 1 negara ada 2 presiden?

    tiap kali raya mak ngn abah selalu dpt banyak duit raya SD dr sepupu2 abah yg tinggal kt spore, agak2nya kalau di tukar mau dpt ribu2 jgk... sbb dh banyak tahun mak ngn abah dpt 100 ke 200 SD pastu dia simpan je tak di tukar2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. manede 2 presiden mkcik dana wehh., presiden singapura skrg Tony Tan akan abes tempoh x lama lg.. nk tukar presiden baru je., dorg kata nak presiden Melayu..

      psl duit raya singapore Dollar yg juta2 tu meh pm wak nnti masukkan je akaun wak., hahar2

      Delete
  3. PRESIDEN SINGAPORE PERTAMA DH JADI SEJARAH AGAKNYA BILA SEJARAH NK BERULANG

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekejap lagi ye kakPah., harap bersabar., hehe2

      Delete
  4. tingginya duit singapore..dah kalah duit aussie

    ReplyDelete
    Replies
    1. xlah cikSal., blom kalah lagi., wak baru check ni., 1 AUD = 3.40 ringgit., huhu2 duit kita yg jatuh sebenarnyer ., ade kakMah kisahh?

      Delete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly