Friday 13 January 2017

GOOGLE TRANSLATOR: KENAPA SAYA MEMBERIKAN PEMANDU UBER HANYA DUA BINTANG



Ini adalah terjemahan langsung dari pakcik Google. Sila jangan kecam penulis.

Petang ini, selepas menghantar kereta saya ke bengkel di Permas Jaya untuk perkhidmatan tertunggak dan penggantian penyerap kejutan, saya membuat keputusan untuk memanggil Uber atau Grabcar untuk kembali ke pejabat. Pada mulanya saya memeriksa Uber aplikasi rider, dan ia menunjukkan pelbagai tambang antara RM12 hingga RM17. Kemudian saya memeriksa aplikasi pelumba Grabcar dan ia menunjukkan kepada saya tambang yang ditetapkan pada RM15. Jadi saya memutuskan untuk memilih pemandu Uber. Dia datang dalam 5 minit dengan penarafan 4.22 bintang! Aiyah! Saya tertanya-tanya apa yang berlaku kepada pemandu ini buruk yang pengadaran bintang adalah sangat sangat rendah. Beliau perlu diharamkan daripada memandu Uber! Kemudian saya akan mengetahui sebabnya. bapa saudara ini telah memandu sebuah myvi hitam lama. Saya membuka pintu penumpang hadapan dan duduk di sebelahnya. The plat pendaftaran adalah WBP **** dan dia memakai seluar pendek dan Chappal a. Saya tidak tahu tentang anda, diari sayang. Tetapi saya tidak berasa selesa untuk melihat pemandu yang memakai chinchai. Saya tidak bermaksud pemandu perlu memakai pakaian malam pria dan seri. Beliau berkata dia hanya 2 minggu memandu Uber di JB dan sebelum ini dia memandu di KL. Dia bukan seorang pemandu Grabcar, walaupun beliau menjangka Grabcar membayar lebih baik. Saya bertanya kepadanya mengapa dia dont memandu di KL dengan perahu tambang yang lebih baik. Katanya, beliau adalah seorang pegawai bank bersara selama 9 tahun sudah dan terpaksa mengikuti isterinya untuk menetap di sini di JB. lah yang baik. Ketika kami bercakap dan bercakap, saya perlu segera mengambil gambar dia memandu. Malangnya, saya terlupa untuk membisukan iphone saya. Aiyah! bapa saudara ini agak terkejut dan berasa tidak selesa. Dia memarahi saya, "mengapa anda mengambil foto saya?" Pundenale la bapa saudara. Saya berasa takut ayam, tapi tidak. Saya hanya diabaikan dia dan bercakap perkara-perkara lain. Lihat diari sayang, pemandu tidak perlu memarahi seorang penunggang atas apa jua sebab jika dont mahu untuk mendapatkan penarafan miskin. Well diari sayang saya, lawatan itu adalah 11.18 minit untuk 10.53km. Dia hanya menurunkan saya di luar pagar syarikat itu kerana saya memberitahunya. Apabila ditanya, dia memberitahu saya tambang adalah RM9.10. Yang jauh di bawah julat yang dianggarkan oleh Uber aplikasi tadi, yang saya menunjukkan kepadanya jalan pintas bukannya secara membuta tuli ikut bisu Waze. Saya memberinya RM10 dan meminta beliau untuk menyimpan perubahan. Dari reaksi mukanya saya menghitung beliau menghargai saya sangat banyak. Kemudian sementara menunggu isteri (yang itu) untuk menjemput saya dari dalam kawasan syarikat itu, tiba-tiba saya mendapat e-mel dari Uber untuk mengadar pemandu. Tanpa kemurahan oleh pengalaman yang tidak selesa dalam lawatan itu, saya telah memberikan kepadanya 2 bintang sahaja.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat