Monday, 2 November 2015

BATIK TERENGGANU



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 2/30
Post of the Day: 3/4

DALAM khemah festival Pesona Terengganu di Dataran Merdeka ada juga pertunjukan cara-cara melukis batik dan tenun songket.

Blog bukanlah hakmilik kekal.



30 comments:

  1. lama tak pg tempat menjual batik kt terengganu hehehhe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mak dana xyah gi terenganu jauh2 tuu, ni wak pegi kat dataran merdeka mingu lepas kat key ell jeeer., hehe2

      Delete
  2. Suka tengok orang canting batik dan warnakan batik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tekun kan dorang tu canting2 batik dan tenun2 songket gituuu., ;p

      Delete
  3. cantik batik terenggani terutama yg dilukis tangan...

    ReplyDelete
  4. Ambe org ganu.
    adik ambe lukis batik.
    Tp blm buat bisnes :p

    ReplyDelete
  5. tengok depa buat tu memang boleh ralit kusyuk tengok

    ReplyDelete
  6. seronok nya lah wak bila dpt tengok secara real cara depa melukis & canting batik ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg bestnyer leh amek gmbr je dorg tgh tekun tuuu ., ;p

      Delete
  7. Tiap tahun (rasanya dah berbelas tahun) mmg wajib ada sepasang baju kurung dari batik sutera.. baik batik Terengganu atau Kelantan. Tapi tak pernah beli lagi beli luar dari Kelantan atau Terengganu..
    - Wak tau ke.. kalau beli di KL.. mahal ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. untunglar badan cik kak sham ramping leh pakai batik sutera., harhar2

      rasanya kat jln TAR ada kot org jual berlambak., ntah wak x penah check., ;p

      Delete
  8. nanti saya nak canting batik gambar lalat la...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je bro., tapi jgn cakap hangat2 tahi aiyam jeeer., huhu2 aptb

      Delete
  9. perghhh....ruang komen wak bertukar wajah ehhhhhhhhh.....hihihihih

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lama tukarla mak ., mak je yg baru jengah2 sinih ., ;p

      Delete
  10. cantiknyeeee. seni batik halus sangat. suke suke

    ReplyDelete
    Replies
    1. chantek kann., hehe2 nak beli letteww

      Delete
  11. wak...nape about post author tu bahasa Jerman wak? saya kalau bahasa Spain faham la sebab selalu tgk telenovela

    ReplyDelete
    Replies
    1. oke, sori erk, rumah pondok burukks wak ni tengah renovasi dengan teramat hebattnyer., harap bertabahlah ciksal yee ;p

      Delete
    2. oke, sori erk, rumah pondok burukks wak ni tengah renovasi dengan teramat hebattnyer., harap bertabahlah ciksal yee ;p

      Delete
  12. Minggu lepas tak kesampaian hajat nak pergi perkampungan penenun sutera....terkilan jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. alalaaa., siannyer,. xper mak, tahun hadapan ada lagikk.,hikhik2

      Delete
  13. ky suka batik terengganu paling cantik dan halus tenunannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai org suka., hasil tenunan yg halus dan berkualiti ;)

      Delete
  14. batik canting trengganu memang cantik2 kan wak :)

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly