Friday, 27 November 2015

MANGIFERA INDICA LINN



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Days left: 3/30
Post of the Day: 3/4

KELMARIN ada rakan penulis yang memberi dua biji mangga (Mangifera indica Linn) dari kampungnya. Walaupun masih hijau, bila penulis kopek dan potong buahnya ketika bergadang di tengah malam yang hening sambil kemaskini blog poyo penulis ini, memanglah terasa sedap dan segar.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

17 comments:

  1. Aduhaiii.. ngencess Wak.
    Tu ari masa pi Medan.. kluarga Mbak Miss ada bekalkan mangga madu. Tapi masih lagi diperam.
    - dapat cili kicap ni..

    ReplyDelete
  2. memang sdp mangga.... kalau tak suka rugi ler... hehe

    ReplyDelete
  3. Sedap wak... kuning cantik tu yang buat menitik liur pokcik

    ReplyDelete
  4. wah tetibe plak tertelan air liur sendiri tgk gambar mangga ni ;)

    ReplyDelete
  5. Kalau dah tengok gambar wak ni tak ngences tak percayalah kakak..

    ReplyDelete
  6. Mangga oh mangga.... yang ni jenis di luar hijau di dalam dah masak yer Wak... Macam Mangga Harum Manis.....

    ReplyDelete
  7. alaaaa....tayang ja ka wak???? bak mai seketui hahhaha

    ReplyDelete
  8. TERLIUQ DIBUAT WAK NI...MANGGA KAT RUMAH WAK TU DH MULA NK MSK KOT...

    ReplyDelete
  9. Dapnya kalau ditambah dengan cili kicap.. kecur dibuatnya eh..

    ReplyDelete
  10. aduiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    sakitnya hati tgk gambar nihhhhhhhhhh


    hahahha

    ReplyDelete
  11. Gambar 1 : Macam mana wak ambik gambar guna sebelah tangan?..

    ReplyDelete
  12. Sebut mangga je wakk.. Naik tergeliat lidah mummy nak membacanya..

    ReplyDelete
  13. Sedap tu.. siap sebut nama saintifiknya, hehe..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat