Thursday, 5 November 2015

RM1.50 PART I



Daily Photo Challenge: 4 Photos 4 Posts for 1 Month
Day: 5/30
Post of the Day: 4/4

MINGGU kelmarin penulis telah berlarian ke seberang tambak untuk melayan kebosanan tahap sederhana. Harga tiket bas tingting dari CIQ JB ke CIQ Woodlands ialah RM1.50, tapi bila baliknya dikenakan RM3.00 bersamaan nilai SGD1.00.

Gambar baucer diskaun diatas penulis terima bila membeli barangan dapur beratus-ratus ringgit. Penulis terasa sangat dengan nilai matawang kita semakin merundum kan.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

12 comments:

  1. sekarang ni RM1.50 pun rasa nak berkira kan wak..semoga ekonomi Malaysia akan kembali maju supaya kita tak perlu bangun awal semata-mata nak elak tol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak idea pak mentari di siang hari bagi cadangan.. macamna duit mnyk sebab terpaksa pilih jalan lain? mungkin lagi jauh..

      Delete
  2. Wah wak naik bas tingting pergi luar negara..hehe..

    ReplyDelete
  3. xpayahlah naik bas tinting ke spore wak balik jb wak yg melenting...

    ReplyDelete
  4. Uiksh Wak ni bukan calang2 orang, melayan kebosanan ke luar negara.. Dah bosan kat JB yer Wak..

    ReplyDelete
  5. best orang duduk sempadan nie...bila2 massa boleh ke luar negara...

    ReplyDelete
  6. Singgit stgh skrg nk bli nasi lemak pun xlepas kan wak.

    ReplyDelete
  7. Perhhhh... mcm mbak ss...

    Bosan2 g overC... nk minum air je...

    Dasyat uols...

    ReplyDelete
  8. Rm1.50 sekarang tinggi nilainya...

    ReplyDelete
  9. Di sini ada robot!.. rasa geram ja nak mengkomen ni.. jngankan 1.50, 10 sen pun nak berkira..

    ReplyDelete
  10. Jangan menjunam terus nilai mata wang kita sudah :(

    ReplyDelete
  11. matawang dh jatuh teruk.. kesian rakyat

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly