Thursday 20 July 2017

WATER CHOPPED WILL NOT SPLIT



Peribahasa "air dicincang tak akan putus," hanyalah ayat penyedap rasa sahaja.

Makna: Perbalahan atau pergaduhan antara saudara-mara tidak akan berpanjangan kerana akhirnya mereka akan berbaik-baik semula.
Meaning: Bickering or fights between siblings will not last long as at the end they will be good to each other again.

Selepas kedua ayahnda dan bonda penulis tiada, memanglah ada krisis antara adik beradik. Terutamanya tentang sebidang tanah sekangkang kera yang ditinggalkan dan dibahagi kepada 10 orang. Walaupun sudah lama ada perjanjian tentang pembahagian sama rata, tetapi ada sahaja yang tidak puas hati.

Kelmarin, setelah lama rancangan tertunggak, setelah berbincang dengan yang lain, akhirnya penulis berjaya menghubungi pengukur tanah untuk meletakkan batu tanda didalam kebun tersebut.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

4 comments:

  1. Lazimnya begitu Wak...masa mak ayah masih ada bila ditanya masing-masing macam tidak kisah...ikut sahaja...macam tak berminat...sedihnya bila ibu ayah dah meninggal pusaka itulah menjadi rebutan..penting diurus sedari awal.Dengan hikmah dan damai.

    ReplyDelete
  2. semoga dipermudahkan urusan wak

    ReplyDelete
  3. MOGA URUSAN DIPERMUDAHKAN-NYA

    ReplyDelete
  4. tp ada juga kes jiran berebut keluasan tanah 😒 pandai2 pi ubah batu sempadan

    ReplyDelete

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat