Monday 28 January 2019

BACHELOR BREAKFAST

Plaza Tol @2019

Pagi tadi ada rakan sekerja bawa roti canai ke pantri pejabat. Jadi penulis pun menjamah lah juga. Dua keping roti canai cecah dengan sambal tumis sudah.

Sambil itu, kebetulan HAR (jurutera bujang) datang dan bersama-sama makan roti canai di meja. HAR tanya penulis sekarang tinggal dimana dan datang kerja menaiki apa. HAR tinggal di Kajang. Bila penulis tanya HAR bila nak kahwin, HAR jawab, "ramai sangat awek lah wak, tak tau mana satu nak dipilih." Pilih yang beragama kata ustaz, penulis berseloroh. Atau kalau susah sangat, pilih kesemuanya, penulis tambah dengan gelak-gelak.

Kamus lalat. "Bachelor breakfast" bermaksud makan sarapan sambil berdiri di dapur, bukan makan dan duduk dimeja makan seperti lazimnya.

Nota lalat. Sejak akhir-akhir ini, lorong Smartag di lebuhraya kadang-kadang tidak dapat kesan kotak smartag penulis yang diletak di atas dashboard kereta. Tapi sekarang penulis kena tekan butang "On" barulah dapat dikesan. Mungkin sudah sampai hayat untuk diganti baru. Tapi penulis diberitahu bahawa pihak Plus tidak lagi menjual kotak smartag itu.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Under Akleh flyover, Jalan Tun Razak @2019.

No comments:

Post a Comment

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Waktu Solat (Jakarta)

Lalat Knows Who You Are

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Random Old Lalat