HIDUP BAGAI ROLLER COASTER - Antara Doha dan Jakarta

Waktu Solat (Jakarta)

HIDUP BAGAI ROLLER COASTER

By Wak Lat - Thursday, January 24, 2019

Jalan Rollercoaster, Kajang.

Sebenarnya hidup ini sama seperti roller coaster. Adakalanya naik, adakalanya turun, bahkan turun dengan begitu cepat sampai terduduk. Ketika hidup kita naik diatas, kita deg-dekan (baca, saspen). Ketika kita turun dengan begitu cepatnya sampai kita terjerit-jerit.

Tapi satu perkara yang perlu kita ingat ketika naik roller coaster. Walaupun menegangkan, tapi kita tetap memutuskan untuk naik roller coaster juga kerana ingin menikmati pengalaman tersebut. Sama halnya seperti hidup yang kadang naik dan kadang turun. Hidup juga sebuah pengalaman, maka nikmatilah prosesnya. ;p

Nota tahunan lalat. Tahun 2016 dan 2018 (tidak tahun 2017) adalah tahun kemalapan penulis. Tidaklah perlu penulis sebutkan terperinci. Cuma penulis harapkan ada peluang untuk penulis bangkit kembali hidup seperti sebelum ini. Amin ya robbal alamin.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

Jalan Rollercoaster, Kajang.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Salam. Segala komen2 yang telah disiarkan adalah tanggungjawab penulis itu sendiri. Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yg disiarkan. Mana2 komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata2 maki hamun, soalan yg jawapannya terang lagi bersuluh ada dalam entri, atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan. Komen yg berbentuk "speku" akan dipantau dan disantau. Begitu juga dengan unknown profile dan profile tanpa blog. Harak Maklong.

Majulah Sukan Untuk Negara

Random Old Lalat

Lalat Around The World (Reboot 1.5.21)

Flag Counter

Lalat Knows Who You Are

House Fly