Thursday, 23 January 2020

SEPETANG DI KUALA LUMPUR

On Jalan Binjai, Kuala Lumpur @2020

Assalamualaikum kawan-kawan.
Malam ini malam jumaat.

Cerita semalam petang.
Penulis sudah berlarian ke pusat bandaraya di Jalan Binjai.
Ada mesyuarat tingkap.
Dan berjumpa dengan klien yg juga kawan bekas sekerja.
Lebih dua poh tahun yg lampau.
Sebelum jumpa, beliau tidak pasti bila melihat gambar penulis yg berjambang putih itu.
Tapi selepas berjumpa (tanpa berjambang FaceApp) barulah beliau gelak, "barulah aku kenal kau masih muda jeliter mcm 20 tahun yg sudah." Jilake.

A lift without closing buttons @2020

Red wall on LRT Ampang Park @2020

A freshly steamed and buttered corn for rm3 @2020

Malam pula penulis berlarian ke TBS.
Temankan anak wedok transit dari kolej matrikulasi Kuala Pilahnya.
Sebab bas ekspres dari kolej ke JB sudah kehabisan tiket.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

On Terminal Bersekutu Selatan @2020

KFC at TBS @2020

7 comments:

  1. lama tak ke TBS.. tak pernah yg tak ramai org

    ReplyDelete
  2. Kl is very busy that im taking time away from it.

    ReplyDelete
  3. mahal jugak ye wak jagung tuh, kat pasar belakang opis dana rm2.50 setongkol besar dan cantik ingatkan mahal rupanya kira murah lagi lah...

    tang masih muda macam 20an krik krik lak wak heheheh

    ReplyDelete
  4. Sedap nampak jagung tu so juicy

    ReplyDelete
  5. hehe 20 tahun xjpe da ada jambang putih ke cemane.tersirat sgt tu

    ReplyDelete
  6. Menara Citibank, rindu tempat kerja lama di Tingkat 13..
    Tak pernah jejak TBS..

    ReplyDelete
  7. wak pompuan belakang wak tu kok jelingannya semacem....hensem dady..

    ReplyDelete

wak kaca wak cermin,
Lepas baca harap komen. OTLalat

House Fly