KALAU NAK GUGUR, GUGURLAH NANGKA

By Wak Lat - Friday, April 09, 2021

The only photo I took today
Salam malam jumaat kawan2 penulis semua2 lah.

Hari ini cuma satu gambar penulis tangkap.
Sebagai kenangan untuk masa hadapan.

Kalau nak gugur, gugurlah nangka,
Jangan terkena si pohon pauh, 
Kalau nak lelap, lelaplah mata, 
Jangan dikenang orang yang jauh.
 
Ooh. Malam tadi penulis tidur agak awal.
Tapi terkezut ditengah2 malam gulap guliter.
Terpusing mengiring kiri dan kanan.
Terkebil2.
Solat tahajud juga.
Masih tidak boleh lelap.

Movie lalat. Never Rarely Sometimes Always 2020.
Tajuk seperti cerita Nujum Pak Belalang.
Kalau 1 banyak2, 2 sikit2, 3 jarang2; 4 kadang2.
Sinopsis: 2 gadis remaja yg ingin berkahwin menggugur kandungan tanpa izin isteri tua ibubapa diluar daerah. Kena merentas negeri. Ghitewww.

Blog bukanlah hakmilik kekal.

  • Share:

You Might Also Like

13 comments

  1. boleh search nanti untuk tengok

    ReplyDelete
  2. Berpantun pulak wak. Apo bondo tu wak?

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah ada yg kejutka utk solat tahajud tu

    ReplyDelete
  4. ade orang kata kalau kita tak boleh tidor malam bermakna kita sedang berada dalam mimpi seseorang...

    ReplyDelete
  5. Rindu sape la tu wak oiii....ye la..time malam semalam la plak kan....apa punca tu...macam SA tau je...muahahaha....larikkkkk

    ReplyDelete
  6. musykil saya tengok gambar yang wak tangkap tu.. hahaha

    ReplyDelete
  7. lepas tahajud try baca quran, inshallah lelap.

    ReplyDelete
  8. Lampu tidur ke tu wakkk sebab macam comel pulak hahaha

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah sempat tahajud

    ReplyDelete
  10. Mata dah lelap, tapi tidur masih mimpi orang yang jauh. Tu yang malas

    ReplyDelete
  11. gambar apa tu wak. Macam bekas makanan tapi corak kartun. Warna merah di belakang membuat alam merah menyala. Tidur ja wak kalau rindu pergi lah cari orang yang di rindu tu.

    ReplyDelete

terimakasih diatas komen2 semua ye ...

House Fly